馃挰馃挰馃挰 Czy my艣lisz o wprowadzeniu innowacji w swojej szkole? 馃挱馃挱馃挱
Nie obawiaj si臋 zmian. Tu kilka krok贸w jako to zrobi膰, opisane z mojego do艣wiadczenia.
Na pocz膮tek zastan贸w si臋 nad tym co mo偶e by膰 innowacj膮 w Twojej szkole. Cz臋sto powtarzane zdanie "ka偶da innowacja jest zmian膮, ale nie ka偶da zmiana jest innowacj膮" jest tu na wag臋 z艂ota. Pami臋taj, 偶e innowacj膮 b臋dzie to co w Twojej szkole jest nowo艣ci膮, czego nikt przed Tob膮 nie wprowadza艂.
Wa偶ne by oceni膰 czego dotyczy膰 b臋dzie innowacja pedagogiczna. Mamy do czynienia z kilkoma rodzajami, szeroko opisywanymi w oficjalnych dokumentacjach: programowe, organizacyjne, metodyczne i mieszane.
Co daje innowacja pedagogiczna? Niesie ona za sob膮 szereg korzy艣ci:
- poprawa jako艣ci pracy szko艂y,
- nowe rozwi膮zania, kt贸re s艂u偶膮 poniesieniu jako艣ci nauczania,
- podniesienie jako艣ci pracy nauczyciela,
- mo偶e by膰 bod藕cem do rozwoju uczni贸w oraz ich kompetencji.
- CELOWE - monitoruj swoje dzia艂ania
- PLANOWE - okre艣l ramy czasowe dzia艂a艅, stw贸rz harmonogram.
- ZORGANIZOWANE - zdefiniuj swoje potrzeby wzgl臋dem innowacji.
- PODDANE EWALUACJI - zbierz informacje zwrotne po przeprowadzeniu innowacji. Da to obraz sytuacji, czy wprowadzone dzia艂ania odnios艂y zamierzony cel oraz czy widzimy szans臋 na kontynuacj臋 dzia艂a艅 w latach nast臋pnych.
- Sporz膮d藕 opis innowacji (od 2017 roku nie trzeba zg艂asza膰 ch臋ci wprowadzenia innowacji do Kuratorium O艣wiaty).
- Zg艂o艣 ch臋膰 wprowadzenia innowacji do Dyrekcji swojej szko艂y.
- Innowacja zostaje wpisana do rejestru innowacji w danej szkole - o ile taki rejestr jest prowadzony.
- Wdro偶enie innowacji.
- Monitorowanie i ewaluacja dzia艂a艅.
- Przedstawienie wynik贸w ewaluacji - sprawozdanie wraz z wnioskami, rekomendacjami co do dalszego kontynuowania podejmowanych dzia艂a艅.
GOTOWI, DO STARTU, START. DO DZIE艁A DRODZY NAUCZYCIELE. 馃憤
Brak komentarzy:
Prze艣lij komentarz