Uczestnictwo w projektach edukacyjnych daje cały szereg możliwości, o które możemy rozwijać aspekty poruszane na zajęciach z wychowawcą, zajęciach dydaktycznych w ramach nauczanego przedmiotu czy dając wyraz uczniowskiej twórczości na klasowej gazetce.
Widoczna na zdjęciu gazetka powstała, w pierwszych dniach szkoły, z nową klasą, która dopiero co rozpoczęła naukę w mojej szkole. Było to świetne zadanie na integrację zespołu, a ile radości gdy można było się wykazać i połączyć dwa języki - polski z angielskim. Hasła podane zostały właśnie w tych dwóch językach, dzięki czemu mogliśmy powtórzyć podstawowe czasowniki związane z aktywnościami.
A jak zostało to ujęte w opisie opublikowanym na szkolnej stronie internetowej i szkolnym Facebooku?
"Witajcie, tu grupa projektowa „Z ekologią na Ty”. Jak
obiecaliśmy, tak też robimy - już nas widać i efekty naszej pracy także.
W przeciągu kilku następnych miesięcy zrealizujemy 14 zadań
modułowych utrzymanych w klimacie proekologicznym.
W wyniku grupowej inwencji twórczej, zrealizowaliśmy zadanie
z modułu I – jestem EKO. Zadanie zakładało stworzenie kodeksu ekologa. Efekty
naszej pracy, możecie zauważyć na zdjęciu prezentującym gazetkę z naszej sali nr
33. Tu też dodaliśmy od siebie element łączący dwa języki ojczysty z językiem
angielskim.
Na tym nie koniec. Rozpoczęliśmy również realizację zadania
własnego z modułu III – rady na odpady. W naszej sali nr 33 pojawiła się
skrzyneczka opisana nazwą projektu do której każdy z nas może wrzucać plastikowe
nakrętki. Jeśli macie ochotę wesprzeć akcję, możecie przekazać nakrętki uczniom
klasy 1loc lub do koordynator projektu p. Eweliny Smokowskiej-Tomaszewskiej. Po
zakończeniu zadania posłużą one innym – przekażemy je na cele charytatywne."
Wyobraźcie sobie tylko zaangażowanie młodzieży... Serce rosło od pierwszych dni września.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz